Lézeres kezelések

Lézeres

fogászati kezelések

Lézeres fogászati kezelések

A lézeres fogászati eljárások még igen fiatal technológiának számítanak a fogászatban, mindössze 20-30 éves múltra tekintenek vissza. Ennek ellenére már most nagyon kedvelt eljárásnak számít, hiszen fájdalommentes, hatékony és precíz munkavégzést tesz lehetővé.

Fájdalommentes és sokoldalúan használható

A kezelés a legtöbb esetben fájdalommentes, így még érzéstelenítő injekcióra sincs szükség a beavatkozás előtt. Gyökérkezelésnél, fogfehérítésnél, valamint a fogíny gyulladásakor, sorvadásánál, ún. tasakkezelésnél és APDT-kezelésnél előszeretettel alkalmazom. Nagy hatásfokkal használom még nyálkahártya-kezeléseknél (herpesz, afta), ínykorrekciónál, állkapocsízületi gyulladás csökkentésére, valamint biostimulációra, a sebgyógyulás elősegítésére, illetve fájdalomcsillapításra

Mi az az APDT-kezelés?

Az APDT-kezelés során az íny és a fog között kialakult ún. tasakokban lévő baktériumokat színes festékkel megfestjük, így fényérzékennyé válnak, és a lézerfény segítségével elpusztítjuk azokat. Mivel a szájban normál esetben is rengeteg baktérium van, amik újratermelődnek, ezért ajánlott ezt a kezelést 3 alkalommal megismételni, addig amíg az íny nem tud a megfelelőképpen a fog felszínéhez visszatapadni.

Azokban az esetekben, amikor ezeknek, az íny és fog között kialakult tasakoknak a mérete már túl nagy, érdemes diódalézeres kezelést alkalmazni. Ilyenkor a lézer segítségével ezt a fertőzött, baktériumokkal teli felső hámréteget eltávolítjuk. A lézernek, hőkezelésnek köszönhetően tiszta sebfelszín keletkezik, ami gyorsan gyógyul.

Milyen előnyei vannak a lézeres kezelésnek?

Fájdalom- és gyulladáscsökkentő hatása van, felgyorsítja a gyógyulási folyamatokat és még az immunrendszer erősítéséhez is hozzájárul. Csökkenti a vérzést és növeli a regenerációt még a cukorbeteg vagy vérzékeny páciensek esetében is. Kismamák kezelése esetén is bátran használható, ugyanis semmilyen negatív mellékhatása nincs sem az anyára, sem pedig a magzatra nézve.

A lézeres fogászati eljárásokról részletesebben is tájékoztatom rendelőmben!